Výchovný poradce

pro ZŠ Mohelnice, Mlýnská 1 a její elokované pracoviště na ZŠ Masarykova 4, Mohelnice.

Výchovný poradce: Mgr. Lucie Křepská   krepska@zsmlynska.cz

Konzultace s rodiči : dle dohody

 

 

 

Náplň práce výchovného poradce:

  1. Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • ve spolupráci s ostatními pedagogickými pracovníky sleduje žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • předkládá učitelům, řediteli školy a rodičům návrhy na další péči o tyto žáky
  • je kontaktním pracovníkem mezi školou a  ŠPZ
  • pomáhá učitelům zprostředkovat podklady pro psychologická a speciálně-pedagogická vyšetření
  • podílí se na vypracování a vyhodnocování individuálního vzdělávacího plánu a plánu pedagogické podpory žáka spolu s třídním učitelem
  • vede evidenci žáků s SVP ve škole a podílí se spolu s ostatními pedagogy na zpracování dokumentace pro tyto žáky, metodicky pomáhá učitelům poskytujícím nápravnou péči
  • poskytuje poradenskou činnost pro zákonné zástupce
  1. Péče o žáky s výchovnými problémy
  • napomáhá při práci metodikovi prevence
  • v součinnosti s ostatními pedagogickými pracovníky iniciuje vyhledávání a šetření žáků, jejichž jednání a chování vyžaduje zvláštní pozornost
  • pomáhá při vedení dokumentace výchovných problémů u třídních učitelů
  • poskytuje poradenskou činnost pro žáky v obtížných situacích
  • navrhuje řešení konfliktních situací ( rodič-učitel, žák-učitel, žák-žák )
  • napomáhá při spolupráci s dalšími institucemi
  • reaguje na podněty žáků ze schránky důvěry, která je volně přístupná v areálu školy
  1. Další metodická a informační činnost
  • předává informace z oblasti výchovného poradenství dalším pedagogickým pracovníkům
  • informuje žáky a jejich rodiče o činnosti ŠPZ a o dalších poradenských službách v regionu ( úřad práce, sociální péče, krizová centra, volnočasové aktivity pro žáky….)
  • poskytuje poradenskou činnost pro žáky v obtížných situacích v době pobytu ve škole
  • poskytuje poradenskou činnost zákonným zástupcům žáka
  • podílí se na zavádění a vyhodnocení preventivních programů (protidrogová prevence, vandalismus, šikana…)
  • spolu s třídními učiteli napomáhá řešit problémy žáků ze znevýhodňujícího sociálně-kulturního prostředí

     4. Vedení dokumentace

  • soustřeďuje odborné zprávy o žácích v poradenské péči
  • vede databázi žáků se speciálními výukovými potřebami a aktualizuje ji
  • vede evidenci individuálních vzdělávacích plánů
  • spolu s ostatními pedagogy a ŠPZ provádí vyhodnocení účinnosti individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory