pro ZŠ Mohelnice, Mlýnská 1 a její elokované pracoviště na ZŠ Masarykova 4, Mohelnice.
Výchovný poradce: Mgr. Lucie Křepská krepska@zsmlynska.cz
Konzultace s rodiči : dle dohody
Náplň práce výchovného poradce:
- Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- ve spolupráci s ostatními pedagogickými pracovníky sleduje žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- předkládá učitelům, řediteli školy a rodičům návrhy na další péči o tyto žáky
- je kontaktním pracovníkem mezi školou a ŠPZ
- pomáhá učitelům zprostředkovat podklady pro psychologická a speciálně-pedagogická vyšetření
- podílí se na vypracování a vyhodnocování individuálního vzdělávacího plánu a plánu pedagogické podpory žáka spolu s třídním učitelem
- vede evidenci žáků s SVP ve škole a podílí se spolu s ostatními pedagogy na zpracování dokumentace pro tyto žáky, metodicky pomáhá učitelům poskytujícím nápravnou péči
- poskytuje poradenskou činnost pro zákonné zástupce
- Péče o žáky s výchovnými problémy
- napomáhá při práci metodikovi prevence
- v součinnosti s ostatními pedagogickými pracovníky iniciuje vyhledávání a šetření žáků, jejichž jednání a chování vyžaduje zvláštní pozornost
- pomáhá při vedení dokumentace výchovných problémů u třídních učitelů
- poskytuje poradenskou činnost pro žáky v obtížných situacích
- navrhuje řešení konfliktních situací ( rodič-učitel, žák-učitel, žák-žák )
- napomáhá při spolupráci s dalšími institucemi
- reaguje na podněty žáků ze schránky důvěry, která je volně přístupná v areálu školy
- Další metodická a informační činnost
- předává informace z oblasti výchovného poradenství dalším pedagogickým pracovníkům
- informuje žáky a jejich rodiče o činnosti ŠPZ a o dalších poradenských službách v regionu ( úřad práce, sociální péče, krizová centra, volnočasové aktivity pro žáky….)
- poskytuje poradenskou činnost pro žáky v obtížných situacích v době pobytu ve škole
- poskytuje poradenskou činnost zákonným zástupcům žáka
- podílí se na zavádění a vyhodnocení preventivních programů (protidrogová prevence, vandalismus, šikana…)
- spolu s třídními učiteli napomáhá řešit problémy žáků ze znevýhodňujícího sociálně-kulturního prostředí
4. Vedení dokumentace
- soustřeďuje odborné zprávy o žácích v poradenské péči
- vede databázi žáků se speciálními výukovými potřebami a aktualizuje ji
- vede evidenci individuálních vzdělávacích plánů
- spolu s ostatními pedagogy a ŠPZ provádí vyhodnocení účinnosti individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory